LAND ART
Pagoda je druh ohniště. Skládání dřev tak, aby oheň, alespoň v počáteční fázi, byl pod kontrolou. Co je však ohniště bez ohně? Čím je pagoda bez klestí a zápalek, které ho zažehnou? Forma je důležitá pouze tehdy, dojde-li k naplnění procesu. Nedojde-li k procesu, je forma jen bezcenný prvek v prostoru a času. A o tohle mi právě šlo. Zachytit ten bezcenný prostor a čas. Co se děje s domy, které nikdo neobývá? Co se děje s auty, která dojezdila? Co se děje s ohništěm, ve kterém nevzplane oheň? Co se děje s pagodou, která nemá žádný smysl, účel?
Nic?
Degradace?
Rozklad?
Pozvolná proměna z něčeho neužitečného na něco prospěšného?
Přírodní procesy nikdy nejsou bezúčelné. To, co se děje s čímkoliv, co je jí dáno v plen se svorně rozdělí plísně, rzi, houby, hmyz. Každý z toho vytěží maximum. Dřív nebo později využitkují všechno.
Mým úkolem je provádět časosběr a sledovat tento proces od formy tvorby po proces, který jsem schopný zmapovat ve svém reálném pomíjivém čase. Budete u toho procesu se mnou.